Klickers

Jag har börjat lite smått med att klicka in Wilma, och de går ganska bra, haha ;)

Jag har inte lärt henne så mycket än, de hon kan är :
"Sitt"

"Nej"
när man ska ge henne mat så sätter hon sig på sitt sen säger jag nej och väntar på ögonkontakt innan jag säger varsegod! och hon kan de så bra så bara man ställer ner skålen sätter hon sig och kollar på mig :p haha

"Fy"
tex om hon är på väg att ta en sko (hon älskar att tugga på skor ..) så säger jag fy, oftast så skiter hon i skorna , men hon gör gärna om de 30 ggr per dag typ :p haha!

och hon kan sitt namn, säger jag wilma så får jag hennes uppmärksamhet direkt även om hon sover.

Här kommer vad jag ska lära henne härnäst:
ligg
kom
fot


de är de jag kommer syssla med i sommar, allt jag har skrevit ska jag träna in så att hon kan de till 100% :p om jag så får träna henne hela sommaren ;) jag ska träna med lina med, typ inkallning osv..

just nu så är de bara rumsrenheten  som gäller och de går skit bra! hon bajsar inte inne alls, de kan hända en kiss olycka men oftast så är de på natten då hon inte kan hålla sig. men jag tycker att hon är jätte duktig! :)<3

på bilden är hon 10 veckor och de är en ganska stor skillnad på 2 veckor faktikst!
Wilma är nu 12 veckor <3

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0